Terug naar overzicht

Touch Problemen Iphone 7 en 8 . en 7 en 8 Plus

Touch problemen iPhone

Service bericht Uit recent opgemerkte RMA’s omtrent de iphone 7,7+,8 en 8+ displays die aangemeld worden met de volgende problemen: ▪ Ghost-touch ▪ Touch reageert half/niet ▪ Touch bevriest na poosje gebruikt te hebben Wij hebben dit probleem bij onze fabrikant van de displays neergelegd en uit onderzoek kwam naar voren dat dit een andere oorzaak heeft dan de display kwaliteit zelf. Zoals jullie weten werkt Apple met zeer veel partners om hun onderdelen te produceren dit geldt ook voor de schermen. De schermen voor de iphone 7/7+/8 en 8+ worden voornamelijk bij 3 fabrikanten geproduceerd: Sharp, LG en Toshiba. De mogelijkheid om te herkennen welke scherm bij welke fabrikant is geproduceerd kan als volgt gedaan worden: op de achterkant van elke display staat er op de backlight een code-reeks gegraveerd, deze code begint vaak met C3F, C11, DTP, DKH, C0N of F7C. Deze begincode’s geven de fabrikant weer vanwaar deze afkomstig is: LG displays beginnen met DTP & C3F Sharp displys beginnen met DKH & C0N Toshiba displays beginnen met C11 & F7C Wanneer tijdens de reparatie een Sharp display met een Toshiba display wordt gerepareerd of andersom is er een 5% kans aanwezig dat er touch-defecten optreedt. Waneer een LG display met een Toshiba of Sharp display wordt gerepareerd is er 50-60% kans aanwezig dat de touch-defecten optreden, dit wordt in sommige gevallen direct opgemerkt of soms na 1-2 dagen. Oplossing Er zijn 2 oplossingen voor dit probleem wanneer je tijdens de repair touch-defecten opmerkt. 1. Zorgen dat je een display g met dezelfde fabrikant-code. 2. High-quality of High-quality (AAA) scherm hiervoor gebruiken. *opmerking Wij hebben dit probleem enkel met de iPhone 7/7+/8 en 8+ geconstateerd voor andere modellen gaat dit niet op.